Vznikne duchovní nástupce slavné RPG Planescape: Torment?
Nemusíte patřit k herním pamětníkům, abyste znali Planescape: Torment. Je sice pravda, že se o tomhle klenotu spousta lidí dozvěděla až v poslední době, ale to je vedlejší. Kritikou a hráči ve své době velmi kladně přijatý titul si od vydání v roce 1999 vydobyl status kultu, kvůli překvapivému komerčnímu neúspěchu se ale nikdy nedočkal pokračování. Řada vývojářů-veteránů se dnes obrací ke službě Kickstarter, která nabízí úplně každému možnost libovolnou částkou podpořit nezávislé projekty (jak to funguje, zjistíte zde), ve snaze přinést zpátky oldschoolové klasiky, jejichž vývoj žádný vydavatel nezaplatí, ale lidé o ně stojí. Díky tomu se můžeme těšit na pokračování stařičkého Wastelandu, kyberpunkový Shadowrun Returns nebo nástupce her z nejlepších – Torment: Tides of Numenera.
Představení projektu lidmi z inXile.
Nejmladší dítko inXile entertainment (jehož osazenstvo se podílelo na tvorbě Planescapu, Baldur’s Gate nebo prvních dvou Falloutů) je zatím ve stádiu pre-produkce, studio v současné době maká na zmíněném Wastelandu 2, ovšem scenáristé už mají volno, čili se mohou vrhnout na psaní Tormentu. Důležité je zmínit, že nejde o Planescape 2, ale pouze o duchovního nástupce původní hry. Najdeme v něm tedy dost společných prvků – na dění budeme nahlížet z izometrického pohledu, dějová linka bude sledovat jediného hrdinu (který ale bude moci zverbovat pár do hloubky prokreslených společníků) a v jejím rámci budou i nejmenší rozhodnutí mít dopad na další vývoj a reakce charakterů. Důležitý je také silný filozofický podtext na téma váhy života, po sobě zanechaném odkazu, sebepoznání a opuštění a relativní minimalizace soubojů, větší váha bude kladena na dialogy.
Co se naopak změní, je zasazení a hlavní aktéři. Torment nerozvíjí Planescape a nepotkáme v něm známé postavy. Odehrává se ve světě Numenery, jak se mimochodem jmenuje i nová stolní hra Montyho Cooka, jejíž pravidla inXile využijí pro připravované RPG namísto omezujícího systému Advanced Dungeon & Dragons, konkrétně v jejím devátém věku. Ve světě postaveném na troskách předchozích ér, jejichž velké národy možná odešly, zmizely nebo byly rozdrceny nepřátelskými armádami. Jejich existence je stejná záhada jako jejich zánik, ale jsou pryč a svět se díky nim proměnil v úplně jiné místo. Zanechaly po sobě podivné stavby, záhadné předměty, zařízení a stroje, oplývající nevysvětlitelnou mocí. Pouhá věda nebo magie? To je jedna z věcí, na které budeme muset přijít sami.
Za pozornost stojí i hudební podklad chystaného projektu.
Ústřední postavu představuje takzvaný Last Castoff (poslední odvržený, bezejmenný hrdina je dalším společným znakem s Planescapem), minulá tělesná schránka bytosti označované jako Changing God. To byl kdysi člověk, jemuž se povedlo oklamat smrt a za cenu střídání těl docílit života po staletí. Jenže netušil, že opuštěné schránky zůstávají naživu a s jeho vyprchávajícím vědomím nabývají vlastního. Teď navíc probudil pradávného nepřítele, anděla entropie, který hodlá nesmrtelného zničit i se všemi jeho výtvory. Tedy i s vámi… O datu vydání zatím nemůže být dosud ani řeč, a pokud měli autoři nějakou předběžnou představu, museli ji překopat, protože se jim na Kickstarteru částka z požadovaných devíti set tisíc vyhoupla na dva a půl mega a peníze mohou zájemci posílat ještě přes dva týdny. Pakliže se podaří vybrat tři miliony dolarů, a že to není představa nereálná, slíbili inXile rozšířit obsah hry až dvojnásobně. Tak držte palce ať, to vyjde. A jestli se tady najdou příznivci Planescapu a máte možnost, klidně přihoďte nějakou tu korunu. Uděláte to pro sebe. Fakt!
793 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora