Obrazy z Nového Krobuzonu… (ukázka)
Euromedia pokračuje v oživování slavné historie Laseru a na řadu nevyhnutelně přišlo dlouho plánované vydání vázaného a ilustrovaného Nádraží Perdida, dodnes nejpopulárnějšího románu britského fantasty Chiny Miévilla. Kultovní román se dočkal nejen nové obálky geniálního výtvarníka Edwarda Millera, ale také řady barevných celostránkových ilustrací, což z chystané knihy dělá horkého favorita v probíhající předvánoční nákupní horečce. Ponořte se tedy opět do ulic Nového Krobuzonu a mějte na paměti, že letos po letech čekání vyšlo v anglickém jazyce rovněž ilustrované vydání Jizvy, takže do budoucna je o prosby vysílané do Euromedie jistě postaráno. Nejprve by však měla vyjít sbírka Tři okamžiky výbuchu a nové vydání románu Město & město…
China Miéville: Nádraží Perdido
vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Edward Miller, 684 stran, 499 Kč
Metropolis Nový Krobuzon se rozvaluje v centru světa. Lidé a mutanti a tajemné rasy žijí beznadějně i nevázaně ve stínu lesa komínů, kde řeka je zanášena odpadem a továrny a slévárny duní nocí. Přes více než tisíc let řídí parlament spolu s brutální milicí vše: od chodu továren po umělce, špehy a vojáky, vandráky a děvky.
Ale vše se mění. Přichází cizinec s kapsami plnými peněz a nemožným požadavkem. Město začíná terorizovat neznámé nebezpečí, které má spojitost s drogami a novokrobuzonským podsvětím. A všechny nitky k možné záchraně se sbíhají v srdci města, v olbřímí stavbě Nádraží Perdido.
Nádraží Perdido bylo nominováno na ceny Hugo a Nebula a obdrželo ceny Arthura C. Clarka a Augusta Derletha.
Jakože jsem nadšen, ale původní obálka se mi líbila víc. A nic nemá na Perdido, do kterýho jsem si ručně vlepil Miévillovy vlastní ilustrace, ukořistěný kdysi dávno na webu jeho anglickýho nakladatele nebo kde.
Taky se mi původní obálka líbila víc..
Tohle je jediná kniha, kterou jsem nedočetl! A to jsem skončil někde ve 3/3. Odložil jsem ji, že si od toho musím odpočnout a už jsem se k ní včas nevrátil. Přijde mi, že Miéville se snaží být tak hodně moc originální, že tím čtenáře ubíjí.