Mistři animované fantastiky 29 – Christian Volckman
Natáčení nepříliš mainstreamových počinů se v dnešní době potýká s neustálými finančními problémy, a tak se nemůžeme divit, že se umělci často věnují více oborům. Je to i případ tohoto francouzského režiséra Christiana Volckmana, který je zároveň malířem, fotografem, hercem, producentem a grafikem. Veškerý svůj potenciál spojil hned do dvou velmi zajímavých snímků, které si na následujících řádcích představíme. Volckman tedy není na poli animované režie tolik zkušený jako jiní už představení tvůrci, ovšem jeho svěží styl je značným příslibem do budoucna. Pozoruhodným se jeví i fakt, že na sebe upozornil již krátkometrážním debutem a jeho celovečerní film by příznivci žánrové animované fantastiky také neměli minout.
Volckman vystudoval Ecole Supérieure d’Arts Graphiques v Paříži a už za studií se představil krátkým klipem Le cobaye (1994), který o rok později získal cenu poroty na MFF v Annecy. Pro fanouška animované audiovizuální fantastiky je ovšem zajímavější krátkometrážní sci-fi film Maaz (1999), jenž se stal doslova festivalovým hitem. Díky úspěchu a množství cen, které s tímto sci-fi snímkem přišly, se Volckman začal zabývat i ambicióznějšími plány a většími projekty. Natočil několik videoklipů včetně oceňované Miss Chang pro skupinu Chinese Man.
Dosud nejznámějším dílem je jeho celovečerní debut, který ho katapultoval mezi evropskou filmovou špičku. Renaissance (Renesance, 2006) vypráví příběh zasazený do Paříže roku 2054 a snoubí v sobě černobílou poetiku Sin City i bladerunnerovskou vizi velkoměsta budoucnosti. Příběh vzniku slavné adaptace komiksu Franka Millera je ostatně Renesanci podobný. Stejně jako Robert Rodriguez, objížděl Christian Volckman se svým týmem možné investory, kterým promítali krátký trailer. Samotný počin poté dotočili až ve chvíli, kdy sehnali dostatečné množství peněz. Projekt byl částečně točen technikou motion capture (záznam pohybu herců senzory a přenesení na digitální model) a pro účely výroby vzniklo nové obří studio se třemi sty výkonnými počítači.
Na snímku spolupracovalo mnoho známých jmen, hlavnímu hrdinovi – specialistovi na vyhledávání rukojmích Karasovi – propůjčil hlas Daniel Craig, ovšem i přes nadšené reakce kritiků a žánrových diváků se nepodařilo dosáhnout i úspěchu kasovního, a tak se Renesance stala dosud posledním celovečerním žánrovým počinem Christiana Volckmana. Ovšem pokud patříte mezi fanoušky komiksově laděných animovaných příběhů ze světa budoucnosti, rozhodně byste neměli tento příběh minout. O dva roky později Volckman společně s Raphaelem Thierrym založili umělecké duo THEFLOW, mezi jehož portfolio patří i tvorba krátkometrážních animovaných uměleckých filmů, ovšem větší projekt, který by se dal zařadit mezi žánrovou tvorbu, zatím nechystají. Nezbývá než počkat, kam volná tvorba multitalentovaného Christiana Volckmana zavede.
899 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora