HEX – otevírá se před námi zářivá budoucnost her?
Americká společnost Cryptozoic Entertainment by minimálně svou produktivitou mohla jít příkladem mnoha ostatním. Na její hry velmi pravděpodobně narazíte už z toho důvodu, že získala pod svá křídla práva na využití známých značek. Mimo karetní hru na motivy World of Warcraft se u ní můžete setkat kupříkladu s hrami, které využívají popularity Pána prstenů, seriálů Teorie velkého třesku a Živí mrtví, komiksových postav z univerza DC Comics a dalších. Teď se ovšem tito pilní tvůrci rozhodli spojit dva fenomény moderních her. Jak asi obstojí jejich novinka HEX: Shards of Fate, ve které se má propojit lukrativnost a mohutnost karetních sběratelských her a MMORPG?
Na jedné straně zde máme sběratelské karetní hry (tzv. TCG – trading card game nebo CCG – collectible card game), kterým před dvaceti lety prošlapalo cestu legendární Magic: the Gathering. Když v roce 1993 ukázal světu Richard Garfield zcela nový obchodní model, nikdo by zřejmě netipoval, že se bude dodnes těšit celosvětové oblibě a především bude i po takové době stabilním a štědrým zdrojem příjmů. O tom vypovídá i množství karetních her, které se s různou úspěšností snaží tuto trefu do černého zopakovat, nebo se na ní přinejmenším přiživit. Na straně druhé stojí MMO PC hry, které společně hrají tisíce a někdy i statisíce hráčů po internetu. Samozřejmě za rozumný měsíční poplatek, ať už jde o mikrotransakce nebo jiný způsob průběžného financování. Zástupce není těžké najít, povětšinou stačí zmínit World of Warcraft, ačkoliv je titulů na tomto poli samozřejmě mnohem více a průkopníky byly mnohem starší tituly, jako například Ultima nebo Everquest. Každopádně se minimálně v případě fantasy z dílen Blizzard Entertainment opět jednalo o trefu do středu terče, která znamenala mnohamilionové zisky.
Spojit dva značně lukrativní fenomény zní jako velmi dobrý, byť ne zcela inovativní nápad. Důkazem je třeba hra SolForge od tvůrců karetní série Ascension nebo nedávno představovaný český projekt Coraabia. Cryptozoic chce ovšem zajít o něco dál. Jak je i u velkých firem dnes dobrým zvykem, vše začíná na Kickstarteru. Na rozdíl od nezávislých tvůrců není kampaň HEXu vedena kvůli vybrání cílové částky, jinak by hrozil zánik projektu. Tato společnost si obdobnou věc může dovolit i bez předchozí finanční injekce hráčů a vše tedy slouží spíš k náboru prvních hráčů, kteří dají vzniknout komunitě, což bude do budoucna hru živit a umožňovat vznik různých rozšíření. Zájem o hru nepochybně je, neboť cílová částka tří set tisíc dolarů byla velmi rychle vybrána a momentálně se vybraná částka pohybuje kolem půl milionu.
Co zajímavého má hráčům HEX nabídnout? Ze světa sběratelských karetních her to má být velmi propracovaný systém turnajů se zajímavými odměnami, tvorba vlastních herních balíčků, k čemuž bude od začátku sloužit celých 350 karet, nebo třeba draftové turnaje, kde si hráči sestaví balíček těsně před samotnou hrou z karet z rozdaných rozšiřujících balíčků (tzv. boostery). Jelikož jde o sběratelskou hru, karty bude možné kupovat, prodávat a především vyměňovat. Ze světa MMO si HEX bere tvorbu hrdiny, kterého si sestavíte volbou jedné ze šesti ras a jednoho z osmi povolání. Navíc nabídne klasický fantasy příběh, zajímavé prostředí plné příšerami zamořených podzemí, které si přímo říkají o prozkoumání, a také cechy. V rámci těch bude možné sdílet karty, vydávat se na velké raidy nebo soupeřit s ostatními skupinami.
Nejzajímavější jsou však aspekty spojující oba světy. Hráči budou za plnění úkolů a vítězné hry získávat nejenom karty, ale také vybavení v podobě zbraní, zbrojí a vylepšení. Těmi lze posilovat karty a přidávat jim zvláštní schopnosti. Ty budou ještě umocněny sestavením kompletu. Karty jde upravovat i krystaly, které zásadním způsobem změní jejich vlastnosti. Další možností je plnění specifických úkolů a výzev, které najdete na zadní straně každé karty. A to jsem ještě nezmínil vývoj. Představa karty vajíčka, ze kterého se během souboje vyklube oheň chrlící drak, si zasluhuje pozornost. Pokud vás hra zaujala, můžete se o ní dozvědět více na stránkách Kickstarteru nebo přímo na webu Cryptozoic Entertainment. Myslíte si, že je tato hra předzvěstí dalšího výjimečného spojení, které v budoucnu uvidíme stále častěji? Půjde o skutečný zlom, nebo hra skončí jako zábava několika set zarytých fanoušků? Víte o dalších hrách, které vypadají lákavěji?
1 211 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora
Vypadá to opravdu zajímavě a otevírá to patrně i další možnost. Je fajn, že firmy neustále vyvíjejí nové inovativní koncepty a dokážou reagovat na současné trendy.