Obsah XB-1 2/2015
Obsah XB-1 2/2015
Zahraniční SF
lan Tregillis: Co spatřil doktor Gottlieb
(What Doctor Gottlieb Saw, 2010)
Alex Shvartsman: Jak babičce vysvětlit boha Cthulhu
(Explaining Cthulhu to Grandma, 2013)
Charles Stross: Equoid (část druhá)
(Equoid, 2013)
•
Domácí SF
Karel Doležal: Každý máme svoje mouchy
Josef Pecinovský: Údolí Zmaru
Božena Čechalová: Vypůjčený čas
Viktoria Laurent-Škrabalová: V rodine
•
Publicistika
Julie Nováková: Černočerný humor z hlubin času
Jason Sanford: Život je jen náhoda…
Vladimír Tesař: Orientální černá magie
•
Fantastická věda
Nanovlákna navrátí nevidomým zrak;
Šaty, které hlídají zdraví;
DNA přežila návrat z kosmu;
Stephen Hawking varuje před umělou inteligencí;
•
Filmfaroniáda
Filmové premiéry, Hobit: Bitva pěti armád;
Noc v muzeu: Tajemství hrobky; Přes tvou mrtvolu;
Očista: Anarchie; Predestination; Klapka!
•
Vivisektor
Čtenáři čtenářům, Nick Harkaway: Andělíčkář; Na konci apokalypsy;
Stephen Lloyd Jones: Deníky dávného prokletí; Haruki Murakami: Podivná knihovna;
James Rollins, Grant Blackwood: Počátek zkázy;
František Kotleta: Příliš dlouhá swingers party;
Jonathan Stroud: Kvílející schodiště; Jakub Hoza: Theatre Macabre;
Petr Miškovský: Vlečen ohněm osudu; Andrew Crumey: Schródingerova velryba;
J. R. Johansson: Nespavost; Kasta Metabaronů; Nové knihy
•
Autor obálky: Edvige Faini
•
3 253 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora
U mně má největší podíl na koupi knihy zvědavost, autor, anotace, zvědavost, recenze, zvědavost, obálka, pak dlouho nic. A nakonec si uvědomím, že jsem knihu chtěla už na začátku, takže nemá smysl váhat.
Přiznám se, že pro mě je obálka naprosto tím posledním důvodem proč knihu chtít či ne. A zvlášť u žánrovek, kdy nejednou s knihou nijak nesouvisejí a jde o samostatně existující obrazy. Hlavně mám knihu ale na čtení. Ocením, když mají standardní formát, ocením, vypadají-li hřbety nějak jednotně. Spíš jednoduchá střízlivá elegance. Takové knihy se pak dostanou do první řady mé knihovny. Hezká ilustrace je pak už jenom bonus navíc
Asi jsem fakt postižený, ale neumím si představit vybírat si knihu podle obálky. To je při jejich cenách příliš velká střelba na slepo. Faktem ale také je, preferuji spíš takový ten přiznaně malířský styl (Miller v Laseru, Kyriniaga u Polarisu) a vlastně se obejdu bez ilustrace obecně. Nadpis, autor, hezká vazba mě těší víc než vyprsené Royovy dívčiny či obálky pojaté jako filmový plakát.