Cesta do srdce Ryhopského lesa (ukázka)
Robert Holdstock se proslavil románem Les mytág, ovšem v jeho volném pokračování se odvážil proniknout do nitra lesa ještě hlouběji, nejdále v rámci svého Ryhopského cyklu. Spolu s dívenkou Tallis můžeme onu obtížnou cestu podniknout spolu s ním. Na místě je však vhodné zmínit drobné varování slovy spisovatelky Lisy Tuttle, která ve své předmluvě uvádí: Lavondyss … je pro čtenáře mnohem náročnější, tak jako byla náročnější i pro autora. Kniha je bezpochyby autorovým čtenářsky nejobtížněji uchopitelným dílem, o to víc se však dokáže odvděčit. Nové české vydání opět přináší reprezentativní vázanou a nově ilustrovanou podobu a my se už můžeme těšit na další svazky série plánované na příští rok…
Robert Holdstock: Lavondyss
vázaná, překlad Petr Kotrle, obálka Geoff Taylor, 340 stran, 348 stran
V srdci hvozdu se nachází tajemné místo zrozené z bájí a legend, odkud se jen málokdo vrátí a nikdo nevyjde nezměněn – Lavondyss, pramen všech mýtů.
Když Harry Keeton zmizel v Ryhopském lese, byla jeho sestra Tallis ještě malé dítě. Teď, když je jí třináct, slyší, jak na ni bratr z nitra hvozdu šeptá. Je v nebezpečí… S pomocí magie, masek a vodítek, která jí zanechal dědeček, najde Tallis cestu, jak do prapůvodního lesa vstoupit a pustit se do pátrání. Nakonec dojde až do vlastní Lavondyss, krajiny, která je krásná a vražedná zároveň, do místa, kde se sama navždy změní…
Román Les mytág anglického spisovatele Roberta Holdstocka patří k nejuznávanějším literárním pracím fantastického žánru dvacátého století. V tomto podmanivém pokračování se vracíme k pradávným mýtům, které si autor svým neopakovatelným způsobem přivlastnil.
♦
„Přelomová fantasy, která je jako zázrakem ještě lepší než její předchůdce. Lavondyss je hluboké, strašidelné dílo, kniha patřící k těm, které nedokážete odložit, a zároveň si přejete, aby nikdy neskončily.“
– Michael Swanwick
„Lavondyss je poutí časem a archečasem za hledáním vidiny, úspěšný přídavek ke knize, o které jsem se domníval, že k ní není možné napsat pokračování, smršť vyprávění, v němž se kolem hrdinky s tisícem tváří míhají zlaté ratolesti, masky bohů, příbuzní, mrtví a kosti zmizelých milenců.“
– Roger Zelazny
♦